söndag, augusti 06, 2006

FYI

Jag noterar att Jenny Travis på sin blogg utmanar mig ("Blogg Dizz"?) att lista några saker här. Tja, det kan jag ju göra, men jag måste lite förläget konstatera att jag kommer till korta på några punkter, som ni kan se nedan.

4 arbeten som jag haft i mitt liv (inkl. nutid):
1. Diverse fabriksarbete på Genevads Skylt
2. Doktorand på Tillämpad Fysik, Chalmers
3. Ingenjör på Volvo Personvagnar
4. –

4 filmer som jag kan se om och om igen:
1. Smultronstället
2. Glengarry Glen Ross
3. Taxi Driver
4. Blade Runner

4 städer som jag bott i:
1. Laholm
2. Göteborg
3. Ann Arbor
4. –

4 tv-serier jag gärna ser:
1. Seinfeld
2. Sopranos
3. The Shield
4. Buffy och vampyrerna

4 ställen jag vill åka till:
1. San Francisco
2. Toscana
3. Rom
4. Barcelona

4 webbsidor jag besöker dagligen
1. aftonbladet.se
2. dn.se
3. imdb.com
4. JohanNorberg.net

4 favoriträtter:
1. Grillade kycklingben
2. Rotmos och fläsklägg
3. Hjortstek
4. Kroppkakor

4 ställen där jag stortrivs:
1. På dansgolvet (disco)
2. På tartanbanan
3. På museet
4. I sängen

4 vänner som jag tror kommer svara:
1. –
2. –
3. –
4. –
Äh, jag har inte en aning om vilka som läser den här bloggen, om ens någon. Jo, Mikael Ståldal gör det nog, men han var ju redan utmanad.